§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy hrmama.pl, dostępny pod adresem internetowym https://hrmama.pl/sklep, prowadzony jest przez Zofię Sidorowicz Janeczko prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą HRmama Zofia Sidorowicz-Janeczko wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7772988268, REGON 385990381.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą HRmama Zofia Sidorowicz-Janeczk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7772988268, REGON 385990381.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- (Wchodzi w życie od 01.01.2021) Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, który nie korzysta ze Sklepu internetowego w ramach prowadzonej działalności zawodowej (zwany dalej Przedsiębiorcą uprzywilejowanym) – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu internetowego, w tym w szczególności dokonująca zakupu w zakresie nie związanym z jej działalnością gospodarczą, gdy z charakteru zakupionego dostępu do Usługi wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://hrmama.pl/sklep
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Św. Jerzego 15b/4, 61-546 Poznań
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@hrmama.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 510143888
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 29 1140 2004 0000 3902 7997 1179
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od poniedziałku do piątku od 10 do 18
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Mozilla FireFox lub Google Chrome
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
§ 5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wejść na stronę Sklepu i wybrać Produkt/y;
- Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu);
- Kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”;
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i opłacić zamówienie;
- W momencie dokonania płatności, między Użytkownikiem a Sprzedawcą zawarta zostaje umowa o dostarczenie treści cyfrowej w postaci wybranego przez Użytkownika Produktu lub Produktów, a Użytkownikowi wyświetlona zostaje strona z potwierdzeniem zakupu.
- Przedsiębiorca będący czynnym podatnikiem VAT, nabywający Produkty w ramach prowadzonej działalności gospodarczej powinien przekazać Sprzedawcy dane niezbędne do wystawienia faktury VAT drogą elektroniczną.
§ 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka internetowa
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatności elektroniczne,
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 8
Wykonanie umowy o dostarczenie treści cyfrowych
- Zakupiony przez Użytkownika Produkt w postaci treści cyfrowej dostępny jest do ściągnięcia bezpośrednio ze strony z potwierdzeniem zakupu, o której mowa w § 6 ust. 5 powyżej oraz do Użytkownika wysyłana jest automatycznie wiadomość e-mail, w której znajduje się link pozwalający na ściągnięcie zakupionego Produktu.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Do prawidłowego korzystania z Produktu konieczne jest posiadanie przez Użytkownika standardowego systemu operacyjnego oraz programu umożliwiającego otwieranie plików z rozszerzeniem pdf.
- Produkt można pobrać nie więcej niż trzy razy.
§ 9
Wykonanie umowy zakupienia usługi doradczej
- Wykonanie umowy w przypadku zakupienia usługi doradczej uzależnione jest od podania przez Klienta wymaganych, do wykonania tej usługi, informacji.
- Po złożeniu i opłaceniu zamówienia Klient otrzymuje wiadomość email, w której Sprzedawca informuje o potrzebie przesłania konkretnych informacji.
- Zakres informacji, o których mowa w § 9 ust. 2, determinuje rodzaj wybranej usługi.
- Po dostarczeniu wszystkich niezbędnych informacji, o których mowa § 9 ust. 2, Sprzedawca zobowiązuje się do wykonania usługi w ciągu 72 godzin (nie uwzględniając weekendów i dni ustawowo wolnych od pracy).
- W wyjątkowych sytuacjach, czas realizacji może zostać wydłużony o czym Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony, a nowy termin wykonania zamówienia zostanie ustalony z Klientem.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
- Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, po wysłaniu informacji o wykonaniu tego prawa do Sprzedawcy, z zastrzeżeniem ust. 2.
- Jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy, Klient traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- (Wchodzi w życie od 01.01.2021) Przedsiębiorca uprzywilejowany przy wypełnianiu formularza zamówienia oświadcza, że zamówienie nie jest związane z jego działalnością zawodową (będzie to równoważne z zaznaczeniem checkboxa, znajdującego się pod formularzem zamówienia).
- (Wchodzi w życie od 01.01.2021) Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na takich samych zasadach jak konsumentowi.
§ 11
Reklamacja i gwarancja
- W przypadku wystąpienia wady (uszkodzony plik) zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient ma prawo do reklamacji poprzez adres e-mail sprzedawcy.
- (Wchodzi w życie od 01.01.2021) Przedsiębiorca uprzywilejowany na takich samych zasadach jak konsument może skorzystać z prawa rękojmi (wady fizyczne i prawne) i złożyć reklamację.
- Jeżeli wykonana usługa ma wady, Klient ma prawo do reklamacji i żądania naprawy tych wad lub ich usunięcia. Wady należy jednoznacznie wskazać Sprzedawcy (szczegółowe przedstawienie posiadanych informacji i opis okoliczności, przedstawienie dowodów) i wyznaczyć termin na ich naprawienie.
- Sprzedawca nie odpowiada za przesłanie nieprawdziwych informacji, niezbędnych do poprawnej realizacji zamówienia, o których mowa w § 9.
- Jeżeli Sprzedawca stwierdzi, że nie jest w stanie wykonać naprawy w określonym przez Klienta terminie, Klient może zażądać obniżenia kosztów za usługę albo jej zwrotu. Jeżeli wada usługi jest niemożliwa do usunięcia, to należy określić szacunkowo jej udział w całej usłudze i ustalić proporcjonalny upust.
- Jeżeli przedmiotem reklamacji jest wartość merytoryczna doradztwa lub ew. wykazane błędy merytoryczne, należy przedstawić konkretny błąd i wskazać jaka powinna być prawidłowa informacja.
- Termin zgłaszania reklamacji upływa po 7 dniach od terminu realizacji usługi doradczej, z zastrzeżeniem przepisów wynikających z Ustawy o prawach konsumenta.
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podany w niniejszym Regulaminie adres e-mail.
- Sprzedawca rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia jej otrzymania. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Sprzedawca w tym terminie powiadamia reklamującego telefonicznie lub mailowo o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://hrmama.pl/polityka-prywatnosci/
§ 14
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.